fredag 4 februari 2011

Fredag...

...är den bästa dagen i veckan...ja, jag vet att jag sagt det förut men det är ju sant, eller hur???

Bilder från nätet

Jag blev lite "avis" (ganska mycket ska jag väl egentligen erkänna...) på underbara Annelie med den fina bloggen Zinkhjärtat som har en sån mysig skrivhörna...så jag har nu bestämt att jag måste göra en jag med...kanske inte en ren skrivhörna utan mera ett "pysselrum" som jag kan ha alla mina prylar i - rummet är väldigt ljust så där är det perfekt att låta de övervintrade pelargonerna stå o få vakna till liv igen...låta symaskinen stå framme...låta det som jag håller på med för stunden helt enkelt få stå kvar i lugn o ro tills jag är klar...sååå nu i helgen ska jag "offra" mitt lilla "hemma gym" till ett PYSSELRUM (tror nog det är mer jag helt enkelt...hi hi)!!!


Ikväll ska jag till min fd granne och hämta ett gammalt skåp...som jag FÅTT (jag - lycklig - YES!!!)...sen är det bra fram med färgen...ska bli så kul - jag gillar  att måla...sen ska det möbleras om (jag tjuvstartade faktiskt lite förra helgen, hittade nämligen ett prefekt skrivbord på nätet som jag var iväg o shoppade)  och sen blir det piff o fix...jag har nog hela helgen räddad  (tur att det är hockey för båda herrarna i huset så jag får lite lugn o ro...). Jag har även lite annat smått o gott som jag har haft liggandes som kommer till användning nu - tjohoo vad jag längtar...


...sen hoppas jag också att vi får in lite solljus så jag kan fota mina fynd från loppisen så ni får se vad jag fyndat...

Ha en härlig helg allihopa, fredagskramar Anette




1 kommentar:

  1. Hej, visst är fredag veckans bästa dag!
    Det här med skåpet låter kul, tänk att få ett som man gillar. Jag älskar ju också att måla så jag förstår dig...

    Ha en bra fredag o kram, Tina

    SvaraRadera