måndag 27 december 2010

Oj oj oj...

...vad julhelgen susade iväg - kan inte förstå att det redan är måndag!!!???!!!

I går tillbringade vi hela dagen ishallen - "junior" hade hockeytunering med totalt 16 lag som resulterade med ett silver (till ett av våra 2 lag)...vilka nöjda killar vi hade - första bucklan till laget!!! SORT GRATTIS till Team02 på Värmdö, duktigt kämpat killar!!!

I dag har jag varit på mellandagsrean - resulterade dock inte alls i det jag hade tänkt mig men tio små söta ståltrådshjärtan fick följa med hem....tio stycken för tio kronor!!! helt otroligt billigt!!!

Några fick hänga i granen...


... o en liten fick pryda lyktan på toaletten.

Är ni lediga eller jobbar ni mellan jul och nyår? Jag är ledig och det är så underbart skönt. Min mamma och pappa har precis varit här och ätit middag - ingen julmat - utan hedelig husmanskost...köttfärslimpa med kokta grönsaker och brun sås...va gott det var!!!

Nu ska jag sätta igång med efterrätten som vi (för hoppningsvis) ska bjuda på på nyårsafton...min mamma och pappa skulle egentligen fått vara test personer ikväll men så blev det tyvärr inte utan min sambos mamma och bror med familj ska komma över i morgon kväll så de får testa och godkänna istället...jag får berätta senare om den blev godkänd eller inte :-)).
Jag tycker det är toppen när man kan förbereda maten/desserten till viss del...så man inte behöver stressa i köket när man har "huset fullt"...

Ha en underbar kväll och god fortsättning på julhelgen allihopa - kramar Anette

1 kommentar:

  1. Vilka duktiga killar!

    Jag håller med om att det är riktigt bra om man kan förbereda en hel del innan gästerna kommer...man hinner ju inte med allt annars!

    Hoppas att ni får en trevlig nyårskväll om vi inte hörs innan!
    Kram

    SvaraRadera