söndag 16 januari 2011

Helgerna....

...går alldeles för fort tycker jag.

Igår var vi och tittade på en liten "lya" till min stora son. Han bor i andra hand med två kompisar och kontraktet går ut om en månad - så det var dags att hitta något nytt. Inte det lättaste här i Stockholm, men han har tur och får hyra ett litet hus på 31 kvm ute på Lidingö - såååååå gulligt det var!!!
Det är som om man vill "flytta hamifrån" på nytt - alltså jag menar för första gången igen...

Det roligaste var att han bad mig hjälpa honom att PIFFA, ni kan ju hajja va mamsen belv glad då:-))

Jag får lägga ut några bilder när han har fått flytta in. Åhhh, det var såna fina takbjälkar och högt i tak - det gör ju också att rummet känns så mycket större.

 Mina söndagsbilder blir tulpaner - jag brukar annanrs ha vita men jag har blivit inspirerad av så många här på bloggen så jag har nu köpt rosa och jag blev så nöjd när jag kom hem!!!

Se hur mycket mina tulpanlökar har kommit upp. De planterade i sand och sten i en glasvas...än så länge ser jag inga knoppar men jag hoppas att de tittar fram snart...

Ha en fortsatt härlig söndagkväll, kramar Anette

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vi åkte till ett ställe som ligger en bit från Enköping. Flera lador med massor av prylar och möbler - ett himmelrike! Jag lovar säga till om jag tröttnar på duken:)
    Tulpanerna är ljuvliga-jättefin färg.
    Var på Värmdö bor ni? Har själv bott i Ösbydalen, Gustavsberg, och har vänner som bor ute på Djurö.
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  2. Vad kul att få hjälpa sonen och piffa ;)Ska bli kul att se sedan!
    Hoppas du har en bra start på veckan!
    Kramar Anna

    SvaraRadera